Off Road Trip en Contact gegevens

4 oktober 2015

Off road en contact gegevens

Jha! Het waren een paar geweldige eerste weken en nu ben ik alweer in Alice springs. Het is mij gelukt om naar defqon te gaan en heb echt een super feest gehad! Het was een bijzondere ervaring om zo met alle Nederlanders 1 te zijn en er geweldig feest van te maken. In die tijd heb ik ook een auto gekocht en op het moment dat ik hem voor het eerst zag was ik meteen verliefd! 4 weel drive, Mitsubishi, Pajero… yeahh mijn eerste eigen auto, en wat voor een, hihi!!! Ondertussen ben ik ook opzoek gegaan naar een reis buddy en vond Marenthe!!! Met haar heb ik een onwijs leuke tijd gehad de afgelopen weken!!

Donderdag 24 september zijn wij met de auto naar New Castle gereden, verbleven daar in een hostel terwijl het met bakken uit de lucht kwam! In het hostel zaten nog twee andere jongens die wij kenden van de Dutchies uit Sydney. Na een gezellige avond film kijken zijn wij de volgende dag vertrokken naar Warren, waar wij zouden verblijven bij een oude vriend van mij. Zijn naam is John Hall en ken hem van mijn ‘drovers job’. Wij mochten in zijn huis verblijven (die schat) en zijn de volgende dag weer op pad gegaan. Op naar Broken Hill!! Onderweg kwamen wij door Nyngan en Nevertire, dat zijn de plekken waar ik toen de koeien heb gedreven te paard of te quad, super gaaf om dat even terug te zien.

Die dag heeft Marenthe ook gereden, super fijn vond ik dat en zo kon ik mijn enkel nog even wat rust geven. In Broken Hill verbleven wij op een caravan park, voor het eerst samen buiten kamperen. Dat ging prima, wel een beetje koud!

Onderweg hadden wij wel een richting maar verder niet echt een plan wat ons volgende kampeer plek zou zijn, wat een avontuur! In Broken Hill was niet veel te zien, ik baalde dan ook ontzettend toen er lampjes gingen knipperen in de auto, terwijl wij off road wilden gaan. We hadden net een onwijs gave route gepland en hadden er mega veel zin in. Maar ik ga niet off road als er lampjes knipperen. Uiteindelijk bleek het loos alarm, niks aan het handje en ‘off we go’!!!

Van Broken Hill richting Yunta, waar we de off road weg op zouden gaan, ook een beetje om de musqito border te omzeilen(je mag dan geen fruit meenemen en wij hadden nog zoveel).

Bij de roadstation nog even de banden spanning controleren en lucht eruit halen, en daar gingen we, geen idee wat ons te wachten stond….. Bij de eerste ruïne (Waukaringa Ruins) gingen wij even kijken en daar ontmoette wij Owen, een Crazy Aussie die mega ervaren was in wild kamperen en had ook van alles bij zich. Zo waren er geen bomen om een kampvuur te maken, maar hij zag verderop bomen door zijn camera en toen hij terug kwam, had hij een hele boom achter zijn auto, hahaha. Met een kettingzaag, zaagde hij de boom aan stukken en zo hadden wij een mooi kampvuur, yeah!! Na een super nacht en weer veel geleerd te hebben, met een goede vriend erbij zijn wij de volgende ochtend vertrokken naar Flinders Range. Daar hebben wij een route genomen die mooie plekken liet zien met prachtige foto’s! Die nacht zijn wij wezen kamperen bij Parachilna Creek, gewoon zomaar een kampeerplek op een opgedroogde riviertje. In het begin waren wij in shock omdat ik ergens wilde staan waar een andere man ook stond, waarschijnlijk woonde. Hij liet duidelijk merken dat hij ons daar niet wilde hebben door zijn broek omlaag te trekken, een boomstam vast te houden en zo voor onze neus zijn behoefte ging doen. Whahaha gauw verder zoeken. …. Wij kwamen toen bij een geweldig gezin terecht die het geen probleem vonden dat wij bij hun kwamen staan. Super!!! Die kinderen waren ook mega enthousiast om een kampvuur te maken en voor we het wisten hadden wij een super mega kampvuur. Die mensen waren ook zo lief en zo maakten wij nog meer vrienden.

Oodnadatta track!! Dat was onze volgende bestemming, mooie off road trip (die ik ook de vorige keer met de outbacktour had gedaan, ik wilde graag weer bij dezelfde plek kamperen wat ik toen ook had gedaan. En dat lukte!!! Eerst zijn wij nog even een natuurlijk spring in gegaan, dat was een fijne verfrissing na twee dagen niet douchen. Daarna verder gereden naar Beresford ruins en zo hadden wij weer een prachtige kampeer plek voor de nacht! (ZIE FOTO’S!!!) Nu hadden wij ook echt onze eigen kampvuur gemaakt, dat is leuk! Hout zoeken was nog niet zo makkelijk, maar na even zoeken en een boomstam in de hand meesleuren hangend uit het auto raam, hadden wij een mooi vuurtje weer. Zonsopgang was ook prachtig! Wij hadden zo onze tent gezet, dat wij dat zagen vanuit onze tent, prachtig!!! Me love the outback!

En daar gingen wij weer, nog een nacht te gaan, op naar Dalhousie! Ik wist dat dat een super ruige weg was dus liet ik nog even de banden controleren bij William Creek, weer leuke mensen ontmoet. Daarna op naar Oodnadatta Pink Road House en vanaf daar de afslag naar Dalhousie (Only 4 weel drive) yeahhh. En wat een weg was dat zeg! Ik denk dat wij over 170 km wel 5 uur hebben gedaan, arme auto, superrr auto! Wij hebben het gered tot dalhousie zonder een lekke band, wel kwamen wij in het donker aan. Hup onze tent opzetten en koken, en toen deed onze gasstel het niet meer, ohhh neee!!! Ik heb hulp gevraagd aan andere mensen en zo mochten wij het gasstel lenen van Ethan. Perfect! Daarna zijn wij the Hot Spring in gegaan, waar Dalhousie bekend om is. Gewoon in the middle of nowhere een meertje die constant 38 graden is… super lekker voor in de winter, nu ook wel, maar op geven moment werd het wel heet… ondertussen een prachtige sterrenhemel en een maansopgang… wauw!!   En ondertussen ook wel heel veel muggen, wij zijn helemaal lek gestoken!

De volgende ochtend vroeg op, gauw inpakken, want de kosten waren daar erg hoog, hahaha. Snel weg, wel eerst nog even in de Hot Spring de zonsopgang gezien, prachtig!!!

Op naar Alice Spring, via Mt Dare ( een road station, bezine) en verder via Finke. Bij Mt Dare had ik wel even een dingetje, hahaha, de auto startte niet meer!!! Zo ik kneep hem wel even, maar uiteindelijk bleek de versnelling in Drive te staan, en gewoon niet doorhebben, hahaha de auto start alleen als in P staat van Parking, oepsie!  …….. Ook bij Fink kneep ik hem even, want er ging een lampje branden, neeeee dacht ik, niet nu wij voor een Aboriginal community staan. Uiteindelijk de handleiding erbij gepakt en weer vals alarm, tijdens het schudden is er per ongeluk een knopje ingedrukt, gewoon even uitdrukken en niks aan het handje….

En toen waren wij eigenlijk alweer in Alice Springs! Dat ging heel snel, gelukkig waren de wegen net gerepareerd dus het rijden ging perfect en daarna de snelweg.

Eenmaal in Alice Springs belde ik een vriendin op die ik de vorige keer heb ontmoet op de cattle station en die ving ons met open armen op!!! Wij mochten bij haar blijven zolang wij wilden. Echt super!!! Ze heet Deborah! En wat een gastvrijheid weer. Ik verbaas mij toch elke keer weer hoe behulpzaam en gastvrij hier iedereen is, het is echt een eyeopener als je vergelijkt met nederland! Marenthe en ik hebben het echt getroffen met de onwijs lieve en leuke mensen die wij hebben ontmoet en die ik nog van de vorige keer ken. Wauw, het heeft zeker onze reis nog meer gekleurd!

Met Deborah deel ik ook de interesse over de Aboriginal geschiedenis. Dat is zo bizarre he! Hoe dat vroeger is gegaan, een zeer interessante treurige geschiedenis. Zaterdag avond heb ik dan ook de hele avond besteed aan films en documentaires over de aboriginals die Deborah in huis heeft. Het is onwijs interessant hoe dat verliep, hoe hun ervaringen waren toen zij voor het eerst ‘White People’ zagen en hoe ze werden behandeld door de witte mensen en wat zij dachten wat goed was voor de aboriginals. De wereld zit maar raar in elkaar en zeker die tijd toen zij nog als dieren werden gezien, geen stemrecht niks. Dat is pas in 1970 veranderd en ik 1983 zijn de laatste aboriginals gevonden die nog nooit een ‘white people’ hadden gezien. Het is nu maar een triest gezicht om de meeste Aboriginals te zien, dronken, stinken en verslaafd en niks om hun leven geven. Ze vechten en schreeuwen en zeker hier in Alice Springs is het niet verstandig om in de avond alleen over straat te gaan. Goed ik kan nog wel even doorgaan…  Ik hoop dat ik nog meer van dit volk mag leren en meer kennis mag opdoen.

Het is nu zondag avond 4-10-2015 en blijf nog 1 nacht bij deborah. Morgen ochtend ga ik naar de Cattle Station en denk daar twee maanden te verblijven. Dat betekent twee maanden zonder internet, jeeee… Je kan mij altijd nog bellen, en dat zou ik stiekem wel heel leuk vinden :-D Of schrijven??!! Ghehehe. Ik zal hieronder mij gegevens zetten, voor nood en voor gezelligheid ;-)  Houd er wel rekening mee dat er een flinke tijdsverschil tussen zit. Op het moment is dat 7,5 uur en wanneer voor jullie wintertijd in gaat in dat dan 8,5 uur. Als het bij jullie 9 uur in de ochtend in dan is het bij mij 16.30 (7,5) of 17.30 (8,5)… Ook heeft mijn moeder een 0900 nummer opgezocht zodat de kosten maar 6 cent pm zijn… jeeee

Voor degene die het leuk vinden, mijn reismaatje Marenthe heeft ook en verhaal geschreven op marenthe.waarbenjij.nu  Het is een onwijs leuk verhaal geworden van haar :-D

Lieve allemaal! Take care, bedankt voor het lezen! Tot over twee maanden!!! XXX

Adres:

Anningie station – Iris Rolf

PMB 24

Via Alice Springs NT 0872

Telefoon nummer: Eerst 0900-4560405

Quarters (prive) +61(0)889569798   (0061889569798)

Homestead (alleen voor noodgevallen) +61(0)889569748   (0061889569748)

Graag wil ook bij deze ook nog even de gelegenheid om mijn moeder te bedanken!!! Lang leve mijn nieuwe zonnebril die zeer nuttig is tijdens de Australische zonsondergang.

En mijn vader en Ineke, voor mijn super camera die al mijn mooie momenten vastlegt en die ik aan jullie kan laten zien! Echt wauw!!!

1. Anouk:
    4 oktober 2015
    Hi darling! Zo gaaf om alles te lezen! Wat heerlijk dat je het zo fijn hebt. Je krijgt wat je verdient he... Dikke knuf en ik lees je graag weer!

XXX
  2. Denise:
    4 oktober 2015
    Hoi lieve Iris, wat leuk om jouw verhaal weer te lezen. Heel veel plezier en een dikke knuffel van Denise xxxx
  3. Debby Beijer:
    4 oktober 2015
    Dag wijfie wat een super verhaal weer. De lampjes op de auto. Die rare vent hihihi. Maar ook weer de super lieve mensen die je hebt ontmoet. Wat heerlijk om van je te lezen. Kijk je uit de aankomende maanden. Ik wacht met smart op je verhaal dan. Veel plezier en avontuur. Dikke kus en knuffels
  4. Henk:
    18 oktober 2015
    Wat een mooi verhaal Iris.
    Wat een belevenissen, doe je goed!
    Lekker genieten en avontuur opzoeken.
    Groetjes X