week 1: Thaise regen en Australische zon

15 september 2015

Inmiddels ben ik alweer drie nachten in Australië! Ik heb een super weekje gehad in Thailand!

Maar eerst mijn afscheid, mijn lieve moeder en twee vriendinnen gingen mee, was helemaal goed zo. Na wat traantjes gelaten te hebben, ben ik dan eindelijk vertrokken. Prima vlucht gehad waar ik alle ruimte voor mijzelf had. Van Bangkok door naar Trat (waar het stroomde van de regen!!!) en van Trat door met de taxi en veerboot naar mijn hotel Banpu. Super hotel! Behalve alleen dat het wat gehorig was en dus met alle geluidjes van de buren kon ik mee genieten, hihi.

Eerste avond: een super lief gezinnetje ontmoet uit Israël. Wij zijn naar een bar gegaan met live muziek, Sabei Bar, en daar ontmoette ik Hugo en Jasperdine! Wat een gezelligheid en wat een lieve leuke mensen! Ik ben daar verder de hele week mee opgetrokken en dat vonden wij allemaal erg leuk! Eerste dag zijn wij samen meteen op stap gegaan, een tempel bezocht en zijn wij wat wezen lopen over een ander strand en heerlijk gezwommen, wauw! Wat is het water daar warm zeg! Een mega groot bad :-D

Wij hebben olifanten gezien, ik heb er foto’s van gemaakt, maar vond dat toch zielig, later zag ik dat zij ook wel losliepen, maar toch… niks voor mij meer na mijn ervaring met India, was leuk, maar wel heel zielig voor die olifanten.

Een aantal dagen hebben wij super weer gehad, met een super mooi zonsondergang. Ik heb verder veel op mijn strand bedje gelegen (waar het stiekem wel veel te heet voor was) en heb geprobeerd zoveel mogelijk rustig aan te doen. Elke avond gezellig gegeten met Huug en Jas, en nog twee keer naar de Sabei bar geweest, wat een top band om naar te luisteren! In de Sabei bar heb ik ook nog Steve ontmoet uit Australië, ook super gezellig mee gehad! En ook zeker de moeite waar om hem nog eens te bezoeken in Australië. De laatste paar dagen heeft het vooral geregend, en hard ook!! (regenseizoen) was een mooie kans om een massage te nemen en naar de sabei bar te gaan. Laatste avond was ook weer een top avond in de Sabei bar, iedereen dansen, helemaal gezellig… En ondertussen regende het nog steeds zo hard!!!... Volgende dag, lekker brak, alles ingepakt en op naar Bangkok… nog even afscheid genomen van Jasperdine, die schat.

Reis naar Sydney verliep goed, alleen kon ik niet slapen, dus vermoeid kwam ik aan en ontmoette al meteen een groep Nederlanders waar ik mee ben gaan stappen die avond. Super gezellig. De volgende dag, bij het zwembad gezeten en op het einde van de middag ben ik wezen hardlopen. Wat ik trouwens ook in Thailand had gedaan, maar veel te heet was, echt na 3 km was ik een vaatdoek, hahaha.. Na goed tijdens hardlopen ben ik door mijn enkel gegaan en hoorde een flinke ‘knap’. Dat is niet best, en raakte eigenlijk een beetje in paniek, en zag alles aan mij voorbij gaan, ik voelde dat er iets goed mis was. Ik kon niet meer staan, toen ik uiteindelijk hulp kreeg van omstanders. Dat was toevallig ook een chirug en die zei dat ik daar wel even naar moest laten kijken. Een andere aardige mevrouw heeft mij samen met haar dochter naar mijn hostel gebracht en daar ben ik opgevangen door het team wat daar werkt. Ijs en krukken, en toen toch een beetje in paniek mijn moeder en vader opgebeld.

Goed, ik ben naar het ziekenhuis geweest, niet gebroken, flink gekneusd. Ik heb een brace om en gebruik krukken. Als het vrijdag niet beter is met de pijn, moet ik terug komen… maar ik verwacht dat ik vrijdag gewoon kan lopen, omdat ik zooooooooo graag naar defqon wil…. :-( :-( :-(

Ik baal ervan, vind het k.. dat ik mank loop en pijn heb. Verder wordt er gelukkig goed voor mij gezorgd, ben ik reuze blij met de vele Nederlanders om mij heen en met Australian Backpackers.

Ondertussen ben ik gewoon op zoek naar een auto, en vandaag komen er dan ook mensen langs die hun auto verkopen, spannend!!!! Ik krijg gelukkig hulp van een jongen uit het hostel, zelf kan ik namelijk niet rijden, hahaha… komt allemaal goed en ik houd jullie op de hoogte…Ellende heb iig alvast nu gehad, nou nog hopen dat ik mee kan naar DefQon!!!

*Vrijdag kan ik lopen!!!*

Dikke kusss en knuffel

ps, wat ben ik blij met mijn  camera, zie fotos(die komen zo snel mogelijk)

1. Henk:
    15 september 2015
    Nou Iris, de kop is eraf, je hebt heerlijk genoten in Thailand, lekker kunnen uitrusten.
    Helaas nu even een pas op de plaats (een plek op je bed :)).
    Een voordeel je hebt tijd om je verslag te schrijven en je eerste foto's te verwerken.
    Sterkte meisie en duimen dat je vanaf vrijdag mobieler wordt, maar ook met krukken kun je goed naar DefQon hoor (als het zou moeten).
    Groetjes
  2. Diana:
    15 september 2015
    Wat goed om te lezen dat je allemaal al leuke en lieve mensen heb ontmoet. Dat van die olifanten vindt ik ook altijd maar zielig. Ben heel benieuwd naar de foto's. Wel bale van je voet hoop dat het snel hersteld en je toch lekker naar defqon kan gaan.

Spreek je snel weer heel veel liefs

Diana
  3. Debby Beijer:
    15 september 2015
    Dag wijfie wat heerlijk dat je het zo leuk hebt gehad in Bangkok. Allemaal leuke mensen ontmoet. Weer een super start. Nou wel een k.t begin in Australië zo door je enkel. Ik ga heel hard duimen dat het vrijdag weer beter gaat en je gewoon naar defcon kan en natuurlijk dat je lekker kan gaan genieten van je avontuur. Love you . Dikke kus en knuffels
  4. Kimberley Oey:
    15 september 2015
    Wat een begin van je reis met die enkel, ik ga voor je duimen dat het vrijdag weer goed gaat! Veel rust, laat je verzorgen door een leuke backpacker zou ik zeggen!!
    Beterschap!!!
  5. Anouk:
    15 september 2015
    Wat een avontuur al joh, zo aan het begin van je reis! Maar laat je nu dan die ellende maar gehad hebben voor het hele jaar graag. Vrijdag loop jij weer! Dat moet, want je gaat namelijk naar DefQon! :-)

XXX
  6. Senne:
    17 september 2015
    Klinkt goed Iris.
    Ik neem aan dat je vanaf trat naar koh chang bent gegaan?
    Zijn wij ook 2 weken geweest en dat was memorabel!
    Wel balen dat het weer niet mee zat. Mijn ouders klagen daar ook al over (zitten nu in krabi).
    Succes met het aankopen van de nieuwe auto.
    Groetjes van ons
  7. Denise:
    19 september 2015
    Lieve Iris, wat fijn om te horen dat je het zo leuk in Bangkok hebt gehad en lieve mensen hebt ontmoet. Heel veel sterkte met je enkel en ik denk aan je Denise